Обери здоровий спосіб життя!


Сьогодні о 10-й годині до нас завітали учні 10-х та 11-х класів ЗОШ № 26. В День знань, після урочистої лінійки, провідний бібліотекар читального залу провела для старшокласників перший урок за темою "Обери здоровий спосіб життя!". Чому? Тому що серед життєвих цінностей сучасної людини перше місце посідає цінність життя і здоров'я. Здоров'я дітей та молоді - головна мета суспільства, бо саме вони визначають майбутнє благополуччя країни, подальший економічний і духовний розвиток, рівень життя, культури, науки. 

Постає запитання: що таке здоров'я? У психолого-педагогічній літературі зустрічаються різні тлумачення сутності поняття "здоров'я", пропонуємо декілька означень:  
  • Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад (ВООЗ); 
  • Здоров'я - нормальний психологічний стан і здатність людини оптимально задовольняти систему матеріальних і духовних потреб (В. П. Петленко); 
  • Здоров'я - це взаємовідношення людини з навколишнім середовищем (Р. Дюбо). 
Як видно з наведених прикладів, здоров'я оцінюють за найрізноманітнішими ознаками. З позицій викладеного розуміння феномена здоров'я людини походить визначення поняття «здорового способу життя»: це все в людській діяльності, що стосується збереження, зміцнення здоров’я та оздоровлення умов життя. Складові здорового способу життя містять різноманітні елементи, що стосуються всіх сфер здоров'я - фізичної, психічної, соціальної і духовної.

Учням запропоновано наступне завдання: на першій парті кожного ряду лежить чистий аркуш паперу, потрібно по черзі написати на ньому слова, що стосуються здоров'я (наприклад: режим, загартовування, зарядка, спорт); далі. потрібно передати аркуш на наступну парту після того як учні, що сидять за однією партою, запишуть кожен по слову. Учні читають написані слова, що розкривають у їх розумінні поняття "здоров'я".

Здоров'я в нашій країні цінували здавна. Народ склав багато приказок, прислів'їв, казок, віршів, пісень, в яких вшановується та оспівується здоров’я. Ось наприклад: "Нема щастя без здоров’я", "Веселий сміх - здоров’я", "Здоров’я маємо - не дбаємо, а втративши - плачемо", "Найбільше в світі багатство - це здоров’я". Учні пояснюють, як вони розуміють цю мудрість.

Правда, здоров'я - всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне - позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові - будете щасливі й радісні. Учні висловлюють міркування про те, як берегти своє здоров'я.

Берегти своє здоров'я - це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота - запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих. Діти пригадують, які звички корисні, а які – шкідливі.

Треба добре знати і завжди дотримуватись правил поведінки, які ви всі вивчали на уроках з основ здоров’я, щоб уникнути неприємностей і нещасних випадків. Ми любимо життя за те, що можемо насолоджуватися красою природи, радіти зустрічам із друзями, щодня дізнаватися про щось нове у світі, який нас оточує. Ваше життя тільки-но починається, і воно сповнене надіями та планами. Що потрібно для того, щоб ці плани здійснилися? (ВЕСТИ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ)

За допомогою короткометражного фільму "Обирай здоровий спосіб життя" учні з'ясували, що собою являє здоровий спосіб життя. Далі ведуча провела для дітей віртуальну екскурсію Україною. Наостанок, кожен з дітей побажав своєму сусіду по парті здоров'я.

Ведуча - провідний бібліотекар читального залу Тетяна Верещак 

Тема здоров'я хвилює всіх, тому діти слухали дуже уважно.



Обговорення побаченого.


Анкетування на тему "Що таке здоров'я".

Здоров'я дітей - благополуччя держави. Віртуальна подорож Україною.

Коментарі